…Amiből még Te is tanulhatsz:
A sikeresség szintjét a jelen környezet érzékelése, a kommunikáció szintje határozza meg. Ez pedig nagyban függ többek között attól az aránytól, hogy a gyerek rendelkezésére álló figyelmi egységekből mennyi irányul a jelenre, és ezzel szemben mennyi a múltra vagy éppen a jövőre.
Miért nem tud figyelni?
Mert a gyerek figyelmi egységeinek egy számottevő részét gyakran a múlt vonja magára. Ezek egy olyan korábbi kellemetlen vagy fájdalmas eseményre irányulnak, ami valamilyen hasonlóságot mutat a jelen környezettel, ezért a szorongás.
A gyerekek figyelmét nem csak a fájdalmas múlt terelheti el: lehet épp a jövő is, amin morfondíroznak. De lehet épp úgy a környezetük, mint a belső impulzusaik, az érzelmi állapotuk, illetve egyszerűen az, hogy még nem képesek olyan hatékonyan irányítani a figyelmüket, mint a felnőttek.
Ezen kívül ott a fáradtság, az éhség – vagy csak egy légy a falon…
Mit tehetünk?
Ha a félelem a múltba viszi, a Mindfulness a jelenbe hozza a figyelmet, ami ily módon enyhíti a szorongást, mert a figyelmi egységek lekerülnek a szorongást okozó múltbeli eseményről. Mi több, az így felszabaduló figyelem most már a jelenre szegeződik, és javítja az érzékelést, a kommunikációt!
A Mindfulness, vagyis a tudatos jelenlét segít abban is, hogy a gyerekek csökkentsék a zűrzavarukat, jobban megértsék saját gondolataikat és érzéseiket.
Itt megtanulják, hogyan irányítsák figyelmüket a pillanatra!
(Erre sok szülőt is be lehetne íratni, nem igaz…? 🙂
...csak 6 x 60 perc egy jobb életminőségért...
Weszprémy-Tóth Anna
óvóda és iskola szakpszichológus
Sándor-Tóth Ilona
okleveles pszichológus
Segíts neki kezelni
a stresszt,
írasd be most!
A csoportok létszáma mindössze 6-8 fő, a gyakorlatok játékos jellegűek, a módszer pedig egy olyan bölcsességen alapul, amelyen a buddhizmustól a jógán, a Taón át a Zenig minden ősi spirituális hagyomány osztozik: