Hogy lehet egy kivételes képességű gyerek a lehető legsikeresebb?

Sokszor láttál már Te is olyan gyereket, aki egészen kivételes képességekkel bírt, aztán valahogy mégsem sikerült igazán kamatoztatnia ezt, és az évek során a tehetsége lassan elkallódott. Ennek több oka lehet, de képességfejlesztő specialistaként bizton állíthatom, hogy például a részképességek kiegyensúlyozott fejlesztése segíthetett volna ezt elkerülni. Lehet, hogy ez egy kicsit túl szakmai megfogalmazás, de nem olyan bonyolult: Ahhoz, hogy sikeres legyél az életben, nem egy vagy kettő, de ezer dolgot kell jól csinálnod, különben megesik, hogy csak bukdácsolsz végig rajta – hiába vagy valamiben egészen jó! 

Nem akarod, hogy az a tehetséges gyerek így járjon? 
Akkor két dolgot mindenképp tarts szem előtt: 

Tehetséggondozás

Ahhoz, hogy a tehetsége ne kallódjon el, nem árt beazonosítani a területet, ahol igazán tehetséges.De gondoskodnod kell arról, hogy használja. Így fog tenni, ha folyamatosan sikereket ér el a használatában, eleget ahhoz, hogy a sikertelenségek ne vegyék el a kedvét. E sikertelenségek nyilván a kevésbé fejlett funkcióinak köszönhetőek, amiket ezért szintén melegen ajánlott pontosan feltérképezni.

Képességfejlesztés

A világ alaptermészete a változás, vagyis semmi sem marad ugyanolyan, mindig minden változik.
Könnyű belátnod, hogy ebből következően vagy javul valami, vagy romlik, és ez vonatkozik az emberi képességre is: Amit nem fejlesztenek, az nem megáll egy szinten, hanem biztosan romlani fog. A fejlődés viszont csak akkor lehet igazán rendezett, ha az összes szükséges funkció egyszerre fejlődik.

Integrált

Fejleszti a részképességeket a gondolkodási funkciókkal is, minden olyan tényezőt, ami befolyásolja a tanulás eredményességét. Azzal, hogy számba vesz és kezel minden tényezőt – különösen a kevésbé jól működő funkciókat – eléri, hogy a kiemelkedő képességek érvényesülését ne hátráltassa egy-egy alulműködő, gyenge láncszem.

Intenzív

Minden funkciót fejlesztünk, hetente érintünk. A modulok váltakozása biztosítja, hogy a tanuló figyelme, érdeklődése fennmaradjon, és ezzel biztosítsa a lehető legjobb kommunikációt. A NILD Képességakadémia növendékei heti egy napot nálunk töltenek, a saját iskolájukkal lefolytatott, illetve folyamatban lévő egyeztetéseknek megfelelően.

Célzott

A személyes képességeket pontosan felmérjük. Így a gyerek a saját szintjéhez igazodó feladatokat kap. Ez nem csak a kudarctól óvja meg, de – ami a kiemelkedő képességű gyerekek számára különösen jó hír – az unalomtól is. Számos esetben a kihívás hiánya okozza azt, hogy egy gyerekkel nem lehet bírni az iskolában: ez a gyerek nem rossz! Túl jó!!

Biztonságos

A kényszerektől mentes, biztonságot nyújtó környezetben könnyebben nyilvánul meg a kommunikáció és a kreativitás. Az őszinte elismerés és megerősítés növeli az önbizalmat, a kompetencia érzését. Ez talán evidensnek tűnik,  de a hivatalos oktatási rendszer mégsem így működik. Ezért esik olyan jól itt lenni! 

figyelj

Unatkozik a suliban, mert már rég tudja, amit a többiek?
Nem elég motivált, kezd elmenni a kedve az egésztől?
Már gondok vannak emiatt a magatartásával is?
A tanár nem tud eleget foglalkozni vele?
Lassan elkallódik a tehetsége?

___

EZ ÉRDEKEL!

Ha a gyerek egy született zseni,
tartozunk neki annyival,
hogy kihozzuk belőle
a legtöbbet!

kepessegfejleszto-specialista

Gyöngyösi-Balogh Andrea
tanulási képességfejlesztő specialista
+36 70 650 8343

Szabó Zita
NILD
terapeuta
+36 30 520 0765

Felveszem a kapcsolatot