Először is:

Hogy működik egy iskola előkészítő – és hogyan nem?
Ha most választasz, ezt tudnod kell!

(Örülök, hogy a kíváncsiságod erősebb a szokásokba vetett hitednél…!)

Cserébe beavatlak egy titokba, ami nem csak a gyereked iskolára való felkészítésében, nem csak a tanulása segítésében akár az egyetemig, de a saját életedben is fordulatot hozhat. Különösen, ha olyan munkát végzel, ami folyamatos továbbképzést, tanulást igényel!

Mint minden nagy titok, ez is ott volt és van mindannyiunk orra előtt, még csak nem is bonyolult. De annyira megszoktuk, hogy mióta a világ világ, számtalan emberöltőn, városon, országon és kultúrán keresztül a tanítás csoportosan történik, hogy eszünkbe sem jut másképp csinálni.

Pedig az egyetlen dolog, ami itt teljes bizonyossággal kijelenthető, ez:

Ha a tanulás alatt egy olyan folyamatot értünk, amelynek során a tanuló – legyen akár egy ovis vagy egy felnőtt – felfog, megért valamit, saját bizonyosságot szerez arról, hogy működik, ezért hajlandó és képes használni, alkalmazni, hogy valamilyen célt elérjen – nos, akkor a csoportos tanulás biztos kudarcra van ítélve.

MIÉRT?

Miért?

Azért, mert annak az esélye, hogy a csoport minden egyes tagja ugyanazokat a dolgokat értette meg eddigi élete, tanulása során, illetve ugyanazokat a dolgokat nem értette meg – tehát a csoport minden egyes tagja ugyanazt fogja megérteni, illetve ugyanazt fogja nem érteni abból, amit a csoport előtt elmondanak, matematikailag 0%, azaz nulla százalék.

Az egyik gyerek ezt a szót vagy dolgot nem érti, a másik azt. És ez a teljesen elfogadható képességű gyerekek között is olyan különbséget jelent, ami lehetetlenné teszi, hogy a csoport tagjai alapos oktatásban részesüljenek úgy, hogy az óvónéni, a tanító vagy a tanár mindenkihez egyszerre beszél. Mert nem tudnak pontosan ugyanabban az ütemben haladni.

Akinek pedig kifejezetten gondja van, vagy gondja lehet a tanulással, ott egészen bizonyosan olyan hiányzó láncszemek vannak a háttérben, amit csak egyénileg lehet megtalálni, mert kívül esik a szokványos tartományon.

Nos, ha sikerült átadnunk ezt az adatot a csoportos tanulás alapproblémájáról úgy, hogy közben némi saját bizonyosságra is szert tudtál tenni, akkor egyetérthetünk ebben:

Hiába mondják több helyről is, hogy vidd el oda a gyereked iskolaelőkészítőre
– és hiába zajlik csoportosan a tanítás, mióta a világ a világ –
ettől még nem fog jól működni!

Mik a biztos jelei annak, hogy
nem hagyhatod ki
az előkészítőnket?

Későn kezd beszélni, nehezen érthető, a szókincse szegényes, nem jól érti, amit mondanak neki.

Nehezségei vannak a ceruza, az olló használatával, gyenge a kéz izomzata.

Szétszórt a figyelme, túl sokat mozog, nincs kitartása, feledékeny, elveszíti a dolgait.

Nehézséget okoz a szabályok, az utasítások követése.

Nehezen barátkozik, gyakran visszahúzódó vagy agresszív

Nehezen ismeri fel a betűket, számokat, nem jó szótoldalékokat használ, rosszul emlékszik formákra.

Túl érzékeny a hangokra, érintésre, mozgásra.

Ha a családban előfordult, és már vannak jelei – például összekeveri a hangokat. 

___

Ez érdekel!

Gratulálok, az egyéni iskola előkészítő
a megfelelő választás!

Ha minket választasz, most adunk mellé
mozgás fejlesztő foglalkozást is!

Jelentkezz most,
hogy beférj!

kepessegfejleszto-specialista

Gyöngyösi-Balogh Andrea
tanulási képességfejlesztő specialista
+36 70 650 8343

Jelentkezem!