Reménytelennek tűnik a helyesírása, és az olvasással is akadnak gondjai? Képtelen memorizálni? Még a matek is…? Izeg-mozog, folyton panaszkodnak a viselkedésére?
NILD Tanulási Terápia
Nos, lehet tenni valamit, bármit ezekkel a bajokkal?
Ha most adnánk egyetlen tényleg működő megoldást az összesre, az érdekelne…?
„Mindenki képes a tanulásra”
Ez nem más, mint a NILD Tanulási Program mottója. És mert a NILD rendelkezik azokkal az eszközökkel, amelyekkel el is tudja érni, hogy bárki képes legyen a tanulásra, ez nem csak egy eszmei cél: Egy életbevágóan fontos eszköz — most már a Te kezedben is.
A program fejleszti a résztvevők kompetenciáját, erősíti az önbizalmát, így azok egyre inkább képesek az önálló, hatékony tanulásra — amin a sikerük, az életpályájuk áll vagy bukik. Az egyik legfontosabb cél az önszabályozó képesség, a tudatos figyelem fejlesztése, amely nemcsak a tanulásra, hanem a mindennapi életre is kihat.
A terápia a gyenge észlelési-és gondolkodási területeket célozza meg a hiányzó képességek stimulálásával. Így első lépésként egy pszicho-pedagógiai mérés történik a gyengén működő területek meghatározására, majd erre építve elkészül az egyéni fejlesztési terv, a Te gyereked igényeire specializálva.
A NILD program rendkívül változatos technikákat és eszközöket használ a diszfunkciók, hibásan működő részképességek fejlesztésére, amelyek a gyerek tanulási zavarait okozza.
Mi több, a NILD-nek van óvodás adaptációja, ami a nagycsoportosok részképesség problémáit enyhítik és oldják meg néhány alaptechnika segítségével.
Integrált: Fejleszti a részképességeket a gondolkodási funkciókkal együtt, vagyis a teljes rendszert, ami részt vesz a tanulásban.
Intenzív: 2 x 80 perc alatt a legtöbb funkciót hetente érintjük. 10 perces modulok váltakozása biztosítja, hogy a tanuló végig figyeljen.
Célzott: A gyerek saját képességeihez igazodó eszközökkel, a saját szintjéhez mért feladatokat kap, hogy ne érje kudarc.
Figyelmes: A biztonságot nyújtó környezetben könnyebben nyilvánul meg, nem szorong, önbizalma, kompetencia érzése nő.
Mik az egyértelmű jelei annak, hogy a gyerekednek a NILD-re van szüksége?
– Ha rossz a helyesírása.
– Ha a rövid-hosszú hangzóknak nem megfelelő a jelölése.
– Ha betűtévesztések, felcserélések vannak.
– Ha a mondatokat nem kezdi nagy betűvel.
– Ha a mondatvégi, mondatközi írásjelek hiányoznak.
– Ha nem tud pontosan másolni, diktáláskor nem tudja a nyelvtani szabályokat, hangtörvényeket alkalmazni.
– Ha rendezetlen az írásképe, olvashatatlan, nincs vonalban, nem érzékeli a margókat.
– Ha lassan, pontatlanul olvas
– Ha kihagy betűket, szótagokat, esetleg felcseréli őket
– Ha kihagy akár egész sorokat
– Ha felcseréli a betűket (pl.: b-d, b-p, o-ó, u-ú, ü-ű)
– Ha számolási nehézségei vannak
– Ha a szorzótáblát nem tudja megtanulni
– Ha a sorozatok elvégzése nehezen megy
– Ha térbeli tájékozódási zavarai vannak
– Ha a jobb és bal irány megkülönböztetése okoz gondot
– Ha nehezen jegyzi meg a memoritereket, pl.: verseket, szorzótáblát, szabályokat
– Ha könnyen elfelejti az utasításokat, gyakran félbehagyja a végrehajtásukat
– Ha nagyon lassú mindenben
– Ha impulzív: azonnal válaszol a kérdésre, nem gondolkodik
– Ha nehezen üli végig a tanórát, izeg-mozog, belebeszél az órába
– Ha magatartási problémákra panaszkodik a tanára
– Ha nem tudja pontosan kifejezni magát
Ha a gyereked…
…igazoltan diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás, vagy BTM-es besorolást kapott, akkor biztosan ez a terápia a legmegfelelőbb a számára!
Egy kicsivel több önbizalom Neked is jót tenne?
Hát kérd, hogy majd mutassa meg Neked is…
Gyöngyösi-Balogh Andrea
tanulási képességfejlesztő specialista
+36 70 650 8343
Feliratkozom a NILD Tanulási Terápiára!